Barcelona for the weekend (week 4)

6 juni 2017 - Valencia, Spanje

In week 4 heb ik 4 dagen gewerkt. Deze week kwam er een Nederlandse klant langs, een erg grote klant van Orvifrusa. Hij koopt namelijk in voor onder andere Lidl en besteld dus voor grote aantallen en hoge bedragen. Het is altijd leuk als er nederlandse klanten langskomen omdat je dan weer iets kan leren over zijn bedrijf en over de stage kan vertellen. En  even in je eigen taal praten is ook wel weer fijn.

Donderdag zijn we naar een ander stuk land geweest, van 30 hectare. Hier staan sinaasappel, granaatappel en abrikozen bomen. Op dit stuk land wordt geteeld voor het fruit en gaan de bomen niet de verkoop in.

30 hectare aan fruitbomen

In heb deze week maar 4 dagen gewerkt omdat ik vrijdag om 11:00 naar Barcelona vertrok om klasgenootjes op te zoeken.  Hiervoor zat ik 3 uur in de trein en had ik uitzicht op 2 mannen die eruit zagen alsof ze in hun hele leven meer bier dan water hebben gedronken, heel fijn dus.

Op het station in Barcelona was het nog een zoektocht naar Sterre en Nathalie. We hadden afgesproken bij de uitgang en daar bleken er natuurlijk meerdere van te zijn. Gelukkig hadden we elkaar gevonden en kon het weekend beginnen.

Ik werd daarna ontvangen in een ontzettend netjes en opgeruimd appartement. De vloer was amper meer zichtbaar en uiteraard heb ik hier ook mijn steentje aan bijgedragen.

Het zonnetje scheen ook in Barcelona en we besloten dat dit een goede dag was om te gaan shoppen. Nadat we alle  Zara´s waren afgegaan voor die ene broek was het alweer tijd om te gaan eten. We kozen een leuk restaurant met mojito´s die ook wel in de smaak vielen.

Zaterdag was een dag die we niet snel nog een keer mee zullen maken. We  zijn rustig wakker geworden aan het zwembad en hierna gingen we de stad weer in. Na een ontbijt van hamburgers en champagne, sorry mam. Zijn we naar de haven van Barcelona geweest, we hebben wat bootjes gekeken, stuk of 6 fotoshoots gehouden en besloten maar weer te gaan eten met een goede sangria erbij. Daarna hebben we nog even de toerist uitgehangen en zijn we terug gegaan naar het appartement.

Haven van Barcelona

Strand Barcelona

Toen we rond 11 uur s´avonds weer een beetje tot leven waren gekomen zijn we uit geweest met nog 2 klasgenoten en waren we dus met een groepje van 5. Over deze avond zou ik eigenlijk een aparte blog kunnen schrijven, maar ik zal jullie de details besparen.

Avondje uit

Zondag waren we rond 15:00 weer klaar om naar buiten te gaan en hebben we het laatste terrasje gepakt voordat ik weer naar huis ging. Helaas kon dit niet zonder een gigantische regenbui, moesten we naar binnen vluchten en onze net bestelde drankjes achterlaten.

Het was tijd om weer terug te gaan naar Valencia, met dit keer een stuk beter gezelschap in de trein.

Naat en Ster bedankt voor dit weekend xxx

1. Nicolle Drost:
    6 juni 2017
    Wat heerlijk met zn allen Barcelona doen!
    En wat een gave foto's!
    Bijzondere vriendinnen heb jij Eva!
    Je stage klinkt ook interessant, geniet ervan!
    Nicolle
  2. Nathalie Bakker:
    7 juni 2017
    kom maar snel nog een keer langs , kusjes
  3. Annemieke:
    9 juni 2017
    Ola Eva! Que tal? Leuk om meer over je stage te lezen en wat je zo allemaal meemaakt in het bedrijf. Super ed dat je het naar je zin hebt en voor je gezorgd wordt met leuke uitjes naast de werkzaamheden in het bedrijf. Hasta luego! Annemieke
  4. Frans:
    12 juni 2017
    Toch wel bijzonder dat je in Barcelona kan gaan stappen met z'n vijven. Leuk hoor. Goed dat je foto's van je werk en van de vrije tijd er op zet. Nog veel plezier daar. Groeten, Frans
  5. Ada van Heijningen:
    14 juni 2017
    Fijn dat het zo goed gaat Eva. Met Shirley ben ik ook in Barcelona geweest, super gave stad.
    Veel plezier dit weekend met je pa!