(week 3)

30 mei 2017 - Valencia, Spanje

Week 3 was een normale werkweek. In de ochtend zit ik op kantoor en werk ik aan mijn schoolopdrachten. Na de eerste pauze, rond half 11 ga ik meestal naar buiten om te helpen in de productie. Dit werk verschilt, planten tellen, planten schoonmaken of helpen aan de potmachine. Het is allemaal totaal geen zwaar werk en vaak gezellig. Ook leer ik in de productie het snelste Spaans, omdat niemand Engels spreekt.

Planten tellen

Op kantoor werk ik voornamelijk aan mijn schoolopdrachten, en krijg ik soms uitleg over formulieren en documenten die worden klaargemaakt als er bestellingen zijn die naar het buitenland moeten. Ook dit wordt me allemaal in het Spaans verteld en is dus erg leerzaam. Twee keer per week is er iemand van de kwaliteitscontroles aanwezig en omdat ik een schoolopdracht heb met dit onderwerp krijg ik ook vaak uitleg van hem, dit gedeeltelijk Spaans en gedeeltelijk Engels. Ik krijg dan informatie over certificeringen het proces daar naartoe, kwaliteit van planten en hoe dat gecontroleerd word.

Om 14:15 is de werkdag alweer voorbij, dan word ik thuis gebracht om te gaan lunchen en heb ik een hele middag vrij.

Het weekend was ook weer druk. Vrijdagmiddag heb ik Mateo van school gehaald en daarna een uurtje naar het park geweest, in het zonnetje zitten.

Zaterdag was een Feestdag in Alacuas. In de middag verzamelde verschillende vriendengroepen zich in een park, waar iedereen aan het koken was voor de lunch, Onze groep maakte een Paella. Deze was voor ongeveer 40 personen en dus mega groot.

Paella voor 40 personen

In de avond was er een optocht. Hier zou ik niet aan mee doen omdat er geen kostuum voor me was. Uiteindelijk hoorde ik dat er toch een over was en werd me gevraagd of ik mee wilde doen. Met een beetje twijfel heb ik ja gezegd en liepen we een optocht door de stad in een geweldig mooie outfit met prachtige make up... Er liepen rond de 40 groepen mee, de ene nog gekker verkleed dan de ander. Het had te maken met verschillende groepen geloven, maar de meeste deden mee voor de grap en ging het meer om feest en diner na afloop van de optocht.

Feestdag Alacuas

Die avond ben ik uit geweest in Valencia. Dit was anders dan in Nederland maar wel gezellig!

Zondag hebben we een paar uurtjes op het strand gelegen en ben ik even lekker verbrand, het moest een keer gebeuren. Wel was dit het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien omdat het water erg blauw was.

Strand

Ohja, mam. Hier houd ik mijn kamer wel netjes, help ik wel met koken en ruim ik wel vrijwillig de vaatwasser uit.

Xx tot volgende week!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nathalie Bakker:
    30 mei 2017
    Ik denk dat je die make up vaker op moet doen, staat je goed.
    Cant wait that you come to us xxxxxxxxxx
  2. Nicolle Drost:
    1 juni 2017
    Ha Eva, wat leuk om te lezen dat je zo je spaans goed leert!
    Fijn dat je tijd krijgt om je schoolopdrachten te maken.
    Geweldige foto van het feest in Alacuas.
    Prachtig strand en smeer je goed in :)
    Disfrutar del hermoso país hay
    groets vanuit een zonnig Nederland
    Nicolle