(week 5 & 6)

19 juni 2017 - Valencia, Spanje

Week 5

Deze werkweek was niet heel bijzonder. Maandag was er geen internet, omdat het de dag ervoor goed had gestormd waren er kabels kapot gegaan. Lekker rustig dagje dus. Dinsdag was dit weer gefixt maar leefde alle verbonden computers en telefoons een soort eigen leven en liep alles constant vast. Niet echt een goed begin van de week.

De rest van de week was er niks aan de hand en heb ik gewerkt op kantoor en een paar uurtjes in de productie. Ik help aan de machine of op het veld. Dan werk je in 2 tallen, de een geeft bamboestokken aan en de ander zet deze in de planten zodat ze goed omhoog groeien. Later zetten we deze vast met touw. Prima werk en gezellig.

Het weekend zijn we met een deel van de familie naar Cullera geweest.

Als je daar bent bestaan de dagen vooral uit eten en op het strand liggen. Heel vervelend dus. Van zaterdag op zondag hebben we er geslapen en waren we met 9 mensen. Ook kwamen er zondag nog meer familie en vrienden langs en hebben we paella gegeten met heel de groep.

Helaas weer iets te enthousiast in de zon gelegen waardoor ongeveer mijn hele gezicht rood was, maargoed dat wordt vanzelf bruin..

Week 5 was dus niet een heel bijzonder weekje maar wel ontzettend leuk!

Week 6

Ook in week 6 niet veel bijzonderheden op het werk.

Ik ben vooral bezig geweest met mijn schoolopdrachten en het uitzoeken van leuke dingen en goede restaurants. Zodat ik voor de familiebezoekjes die gaan komen het beste van de stad kan laten zien. Ik heb maar een paar uurtjes in de productie kunnen helpen.

Hier in de buurt zit ook een heel groot winkelcentrum, daar ben ik donderdag heen geweest. Wonder boven wonder ging alles goed met het openbaar vervoer, normaalgesproken gaat de bus naar Verdilaan namelijk al fout. Het was weer een geslaagd dagje winkelen.

Dit weekend kwam ook het eerste bezoek, waar ik al ontzettend lang naar uitkeek. Papa komt langs en we gaan gezellig een weekendje de stad in.  En dit is ook precies het goede weekend omdat mijn stagebegeleider en zijn gezin vanaf donderdag ook weg zijn, naar Disneyland. En nu hoef ik dus niet al die dagen alleen te zijn.

Paps kwam vrijdagavond rond 20:00 aan. We hebben de koffers bij het hotel gedropt en gingen gelijk op zoek naar een koud wijntje en een goed restaurant. Daar waren we wel aan toe. Daarna zijn we naar een Flamenco optreden geweest, paps speelt dat zelf ook en omdat deze muziek oorspronkelijk uit Spanje komt is het erg leuk om hier te zien.

Zaterdag weer de stad in. Ons hotel zat redelijk goed op loopafstand van het centrum, alhoewel je ook makkelijk een taxi instapt omdat grote stukken lopen in de hitte bijna niet te doen is.

Het oude centrum is erg mooi, en wij vinden het het leukste gedeelte van de stad. Op een paar kilometer afstand van het centrum staan ook allerlei moderne gebouwen.  Ciutat de les Arts i les Ciències, oftewel de Stad van Kunst en Wetenschap. Het complex bestaat uit 7 gebouwen, allemaal bijzonder om te zien.

Centrum

Ciutat de les Arts i les Ciències

Je kan natuurlijk niet in Valencia zijn geweest zonder paella gegeten te hebben. Dus ook pap moest eraan geloven. Gelukkig zijn er veel verschillende soorten zodat er voor mij ook nog een beetje variatie in zit.

Paella

Omdat in het oude centrum veel terrasjes zitten zijn we daar het meeste geweest. Je hebt het wel nodig om om de paar uur even te gaan zitten en een drankje te doen.

Uiteraard hebben we ook nog culturele dingen gedaan. In het centrum staat een super mooie kerk. Van binnen en buiten erg gaaf om te zien!

Centrum

Zondag was vaderdag en heb ik getrakteerd op een ontbijtje in de stad. Daarna zijn we naar de haven en boulevard geweest. Aan het strand zat een restaurant met uitzicht over zee. Daar hebben we een tijdje gezeten met een wijntje en een biertje.

Restaurant Panorama

Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan, gezien, gedronken en gegeten maar dan is deze blog morgen nog niet af en blijven we bezig.

Het was een super geslaagd weekend, bedankt pap!

Aanstaande woensdag komen mams en Eric een week naar Valencia! Eigenlijk had dit een verrassing moeten zijn, maar dat is niet helemaal gelukt. Super leuk dat ze mij komen opzoeken en hier vakantie komen houden, weer iets om naar uit te kijken!

Ik heb een aantal foto´s toegevoegd van de stad, voor de gene die dat leuk vinden om te zien.

Tot volgende week.

xx

1. Frans:
    19 juni 2017
    Weer leuke foto's en verhalen, Eva. Van stormen hebben wij toch minder last, als ik het zo lees. Alhoewel het verkeer hier ook wel eens ontregeld wordt met slecht weer. Gaat alweer best hard, nog een paar weekjes. Geniet ervan!
  2. Nicolle Drost:
    19 juni 2017
    Ha Eefje, gezellig je vader op bezoek! klinkt tof allemaal.
    Komt je schoolwerk zo wel af?
    Vast wel toch?
    Groet vanuit een zonnig Naaldwijk (ik ga ook straks nog de zee in, insmeren is een goede tip:)
  3. Marcel Bijleveld:
    20 juni 2017
    Hey Eva! Wat gaaf dat je dit onderneemt! Ik ben ooit ook nog 'ns in Valencia geweest. Wat een prachtige stad met een roerige geschiedenis. Veel cultuur en uiteraard terrasjes!
    Over een paar weken komt je broer hierheen. Ik kijk er naar uit om met hem het eiland te laten zien! Geniet ervan en doe je moeder en Eric de groetjes van me, ok?