Tapas y mas (week 2)

22 mei 2017 - Valencia, Spanje

Week 2, time flies when you´re having fun zeggen ze toch? Deze week zat dus ook weer vol met leuke, interessante dingen.

Mijn oom en tante waren toevallig ook in Valencia, dus daar heb ik dinsdag mee afgesproken. Ze hebben me het oude centrum van de stad laten zien en daarna hebben we lekker Italiaans gegeten, misschien niet de meest voor de hand liggende keuze als je in Spanje bent maargoed.

Was heel gezellig!

Lambrusqueria, Italiaans

Ik vind Valencia een van de mooiste steden waar ik tot nu toe geweest ben. In het oude centrum staan overal mooie kerkjes, huizen en andere gebouwen. En op elke hoek van de straat staat wel een palmboom.

Erg origineel een foto bij een palmboom

Valencia

Natuurlijk moest er ook gewerkt worden. Ook deze week heb ik kantoor afgewisseld met wat hulp in de productie, want van alleen maar op een bureaustoel zitten word ik ook niet echt gelukkig. Raul, mijn stage begeleider heeft me een van de andere vestigingen laten zien 10 minuutjes verderop. Ook kwamen er Nederlandse klanten langs, dat was erg gezellig.

Een van de vestigingen in Valencia

Een van de vestigingen in Valencia

Het weekend hebben we veel gedaan. Vrijdagmiddag hebben Raul en Mateo mij Alaquas laten zien, het dorpje waar we wonen. Hier hebben ze nog wel redelijk wat winkels, leuke straatjes en een oud kasteel.

Met Mateo

Zaterdagochtend was rustig, niet veel gedaan. Het eind van de middag zijn we naar een groot winkelcentrum geweest vlakbij het centrum van Valencia.

Door heel de stad zit ook een park. Voorheen was dit een rivier en dat is nu een plek geworden om te sporten, spelen en relaxen. Ook erg leuk om doorheen te lopen.

Terug Alaquas gingen we tapas eten. En dan denk je misschien aan stokbrood, olijven, verschillende soorten ham en kaas. Nou niks is minder waar, We hadden tapas voor echte Spanjaarden. Het was maar goed dat ze me van te voren niet verteld hadden wat er allemaal op tafel stond, want dan had ik denk ik een stuk minder gegeten...

Zondag zijn we sportief bezig geweest. In het plaatsje Chelva is een route door de bergen gemaakt, met overal mooi uitzicht. Hier hebben we een stuk gewandeld en gegeten.

Chelva

Chelva

Dit was trouwens ook de laatste week dat we werkten van 8:00 tot 18:00. De komende weken beginnen we om 7:00. De meeste weten dat ik niet heel vrolijk word van 6:00 opstaan, maargoed het vooruitzicht van om 14:00 al klaar zijn en een hele vrije middag hebben maakt een hoop goed!

Tot zo ver mijn week, tot de volgende!

Xx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans:
    22 mei 2017
    Dat ken ik dat de tijd snel gaat. Hier is het buiten heerlijk weer en ik heb nog een bak met werk om te doen. Dat is een beetje andersom. Leuke foto's van daar! Ik begrijp dat de stagebegeleider je behoorlijk op sleeptouw neemt, das wel top. Geniet ervan en succes met opstaan.
  2. Linda:
    22 mei 2017
    Gaaf om te lezen. leuke foto's en naast het werk lekker genieten van het weer en de omgeving. Gelijk heb je. Heel veel plezier de komende weken.
  3. Renate van der Giessen:
    22 mei 2017
    Hi Eva, wat leuk om jouw verhalen te lezen, Valencia is prachtig he dat vonden wij ook!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin heb, stoere Eva
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen
  4. Esther:
    23 mei 2017
    Super leuk Eva, had ik maar tijd om zo veel leuke dingen te doen. Heel veel plezier.
    Groetjes.
  5. Shirley:
    23 mei 2017
    Cool hoor Eef! Klinkt prima allemaal!;)
  6. Nicolle Drost:
    26 mei 2017
    Ha Eva,
    Wat leuk zo je verhaal, je maakt er een soort stripverhaal van.
    Wat gaaf dat je zoveel leuke dingen doet!
    Ik lees graag mee!
    Toedeloe
    Nicolle
  7. Christian Bauhaus:
    29 mei 2017
    Hey Eva, leuk...je hebt het naar je zin...geniet van de tijd.

Adios,
    Christian Bauhaus